> o projekcie

Miasta znaczeń to projekt badawczy dotyczący sposobów budowania i odbioru narracji promocyjnych miast. Głównym wyzwaniem jest zbadanie jak  budowanie  wizerunku miasta  wpływa  na (re)interpretację historii, kultury i dziedzictwa danego miasta. Jak dane miasto jest mitologizowane w promocji? Które elementy historii, tradycji, dziedzictwa  uznawane  są  za  istotne  i  są   wykorzystywane w promocji, a które pomija się?, lub wręcz, przekornie: Ile jest miasta w promowanym wizerunku miasta?

warstwy znaczeniowe

Badane warstwy znaczeniowe obejmują recepcję I. przestrzeni miasta, II. wizerunku miasta oraz III. narracji promocyjnej miasta.

Problematyka badawcza odwołuje się do takich zagadnień jak dylematy kulturowe, objawiające się w konieczności wyboru tego, które wątki tradycji podtrzymywać, a które eliminować; pamięć i (dobrowolne) niepamiętanie; rola genius loci w promocji  miasta; fluktuacje  tożsamości   kulturowej   i  społecznej   a   także   stereotypy  i  autostereotypy. Metodologia: triangulacja metod jakościowych (analiza treści dokumentów strategicznych, analiza zawartości materiałów promocyjnych, wywiady eksperckie IDI) oraz ilościowych (sondaż CAWI).

pełny opispełny opis projektu -> tu! 

Projekt  realizowany  był w  Instytucie  Socjologii  Uniwersytetu  Śląskiego w Katowicach w ramach grantu Narodowego Centrum NaukiMiasta znaczeń: wizerunki polskich  miast oraz  społeczna recepcja ich promocji a przekształcenia wątków tradycji i treści kultury (nr DEC-2012/05/N/HS6/03962). 

logo-poziom

2 odpowiedzi na „> o projekcie

  1. Sławek pisze:

    Super ankieta; właśnie wypełniłem. Proszę o wyniki.

Dodaj komentarz